Benutzer-Werkzeuge

Webseiten-Werkzeuge


multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton

Unterschiede

Hier werden die Unterschiede zwischen zwei Versionen angezeigt.

Link zu dieser Vergleichsansicht

Beide Seiten der vorigen RevisionVorhergehende Überarbeitung
Nächste Überarbeitung
Vorhergehende Überarbeitung
Letzte ÜberarbeitungBeide Seiten der Revision
multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton [12:53 09. March 2022 ] Jeremias Hübnermultimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton [08:29 23. March 2022 ] – [Example scenario] Stefanie Zegowitz
Zeile 1: Zeile 1:
-====== Create and administer conferences in BigBlueButton ======+====== Creating and Managing Conferences with BigBlueButton ======
 [[multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:konferenzen_erstellen|deutsche Version]] [[multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:konferenzen_erstellen|deutsche Version]]
-===== Create and configure conferences =====+===== Creating and managing conferences =====
  
-Rufen Sie [[https://webconf.tu-clausthal.de/]] auf und melden Sie sich mit Ihrer RZ-Benutzerkennung und dem zugehörigen Passwort anDann werden Sie zu Ihrem BBB-Profil weitergeleitetwo Sie neue Räume erstellen oder bestehende konfigurieren können. \\+Login at [[https://webconf.tu-clausthal.de/]]  with your RZ credentialsYou will then be taken to your BBB profile where you can create new conference rooms or configure existing ones.\\ 
 + 
 +When creating a roomyou have several options: \\
  
-Bei der Raumerstellung haben Sie verschiedene Einstellungsmöglichkeiten: \\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_create.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_create.png?400|}} \\
  
-  * Die automatische Stummschaltung von Teilnehmern beim Betreten ist empfehlenswert, um versehentliche Störungen zu vermeiden. +  * You can automatically mute participants upon entry to prevent interruptions 
-  * Zugangscodes schützen Ihren Raum vor unerwünschten Besuchern und der Moderator-Code spart Ihnen potenziell die manuelle Vergabe von Rechten in einer Konferenz.  +  * You can use an access code to prevent anyone without a code from entering the room 
-  * Alternativ können Sie mit "Freigabe durch Moderator bevor der Raum betreten werden kanneinen Warteraum einrichten, aus dem Sie Gäste einzeln in Ihren Raum lassen können. +  * Alternatively, you can use "Require moderator approval before joiningto set up a waiting room where you can admit participants individually 
-  * Die Einstellung "Jeder Teilnehmer kann die Konferenz startenist nicht zu empfehlen, da der Raum von jedem genutzt werden kannder die Adresse kennt. +  * You can use a moderator code to avoid having to manually assign moderators during a conference 
 +  * The option "Allow any user to start this meetingis not recommendedsince the room can be used by anyone with a link
  
-Wenn Sie diese Einstellungen für einen bereits erstellten Raum konfigurieren möchten, klicken Sie auf den Menü-Button (die drei Punkte). \\ 
  
-==== Stellvertreter einrichten ====+You can change the settings for an existing room via the menu button (the three dots). \\
  
-Über den Menü-Button können Sie auch mit "Zugriff verwalteneine oder mehrere Personen auswählen die Ihren Konferenzraum starten können und automatisch Moderatoren Ihrer Konferenz sind.+==== Setting up a co-host ==== 
 + 
 +By selecting "Manage accessvia the menu button, you can add co-hosts. Co-hosts can start up and moderate your conference room \\
  
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_share.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_share.png?400|}} \\
  
-Wenn jemand mit Ihnen einen Raum teilt, wird dieser neben Ihren Konferenzräumen angezeigt. \\ +Co-hosts will be displayed next to the relevant conference room. \\ 
  
-===== Konferenz starten =====+===== Starting a conference =====
  
-Wenn Sie eine Konferenz starten möchtenwählen Sie den gewünschten Raum aus und klicken auf "Starten", Sie werden automatisch mit dem Raum verbunden. \\+To start a conferenceselect the relevant room and click on "Start". You will then be automatically connected. \\
  
-===== Leaving the conference ===== +===== Finishing a conference =====
-You can leave the conference via the menu (the 3 dots at the top right of the screen) by logging out. Other meeting participants will remain in the conference room. +
-With "End conference" you end the conference and the remaining  +
-Participants are also disconnected from the conference room. \\+
  
-The chat messages and any "shared notes" that may have been created are deleted as soon as you as moderator press the "End conference" buttonThusbefore ending a conference, the data should be copied if necessary and saved in a separate file.+You can leave a conference via the main menu (the 3 dots on the top right) by selecting "Leave conference" With this optionother participants will remain in the conference room.  By selecting "End conference," you end the conference. This option will disconnect all other participants\\
  
 +When you choose the “End conference” option, then any chat messages and "shared notes" will be deleted. Therefore, it is recommended to copy and save any data prior to ending a conference.
 + \\
  
-===== Teilnehmerberechtigungen für unterschiedliche Szenarien =====+===== Participant permissions =====
  
-Webkonferenzen können für unterschiedliche Anwendungsszenarien genutzt werdenz.B. +Web conferences can be used in a variety of settingsfor example, \\ 
-  * Meetings mit mehreren Personen, die mit Audio- und Video gleichberechtigt teilnehmen. + 
-  * Seminarebei denen mehrere Personen nacheinander vortragen. +  * Meetings with several people who participate equally with both audio and video 
-  * Vorlesungen und Veranstaltungenbei der ein Vortragender präsentiert und viele Hörer zuhören und Fragen per Chat stellen. +  * Seminars in which several people presentone after the other 
-  * Vorstellungsgespräche und mündliche Prüfungenwo die Kandidaten nacheinander aus einem Warteraum eingelassen werden. +  * Lectures and events in which one person presents and participants watchlisten and communicate via chat  
-  * Die Aufsicht von Online-Klausurenwo nur die Aufsichtspersonen die Webcams sehen sollen.+  * Job interviews and oral examswhere candidates are admitted one by one from a waiting room 
 +  * The supervision of online examswhere only supervisors can view webcams 
 + 
 +BBB offers a variety of settings to set the appropriate permissions for participants\\
  
-BBB bietet umfangreichen Einstellungsmöglichkeiten, um die Rechte der Teilnehmer für solche Szenarien passend einzustellen. 
  
 ==== Example scenario ==== ==== Example scenario ====
  
-If you want to give presentation where many participants are primarily supposed to watch only, an example configuration is explained below\\ +Below is an example of the settings you can choose to hold web conference in which you present and participants primarily watch and listenThese include the following: \\ 
-With the properties: \\ + 
-  * Only you can send webcam and audio to the conference by default, as well as screen sharing. \\ +  * Only you can broadcast video and audio, as well as screen sharing 
-  * The text chat can be used by all participants. \\ +  * All participants can communicate via chat 
-  * Participants can change their status (virtual hand signal). \\ +  * Participants can change their status (for example, virtually raise their hand)  
-  * You or a moderator can allow or deny access to participants to speakas well as to the webcam and screen sharing. \\+  * You or a moderator can limit who can share their audio, video or screen by turning permissions on or off 
 + 
 +For this scenariostart a conference room of your choice and click on the gear icon in the list of users. \\
  
-Start the conference room of your choice and click on the cogwheel symbol in the list of participants. \\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_06.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_06.png?400|}} \\
  
-In the following window, deactivate the settings as shown in the illustration. \\+Disable the settings as shown\\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_lock.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_lock.png?400|}} \\
  
-To unlock participants, click on the desired participant and then click enable user" for audio and webcam or "make me the presenter" to delegate screen sharing to them. \\+To unlock a particular participant, click on their icon and select "Unlock" for audio and video or "Make presenter" to enable screen sharing. \\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_09.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_09.png?400|}} \\
  
- +===== Further instructions for using BigBlueButton =====
-=== Configuration of the participants === +
-To assign permissions or roles to participants, click with the left mouse button on the corresponding name in the participant list. \\ +
-{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_13.png?500|}} \\ +
- +
-===== Further instructions on the topic BigBlueButton in the RZ documentation =====+
 {{indexmenu>.}} {{indexmenu>.}}
  
 {{tag>[mitarbeitende] [studierende] [doku_en]}} {{tag>[mitarbeitende] [studierende] [doku_en]}}
  
multimedia/web_conferences_with_bigbluebutton/create_conferences_in_bigbluebutton.txt · Zuletzt geändert: 09:46 17. August 2023 von Stefanie Zegowitz

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki