Benutzer-Werkzeuge

Webseiten-Werkzeuge


multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton

Unterschiede

Hier werden die Unterschiede zwischen zwei Versionen angezeigt.

Link zu dieser Vergleichsansicht

Beide Seiten der vorigen RevisionVorhergehende Überarbeitung
Nächste Überarbeitung
Vorhergehende Überarbeitung
multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton [12:53 09. March 2022 ] Jeremias Hübnermultimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:create_conferences_in_bigbluebutton [09:46 17. August 2023 ] (aktuell) Stefanie Zegowitz
Zeile 1: Zeile 1:
-====== Create and administer conferences in BigBlueButton ======+====== Creating and Managing Conferences with BigBlueButton ======
 [[multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:konferenzen_erstellen|deutsche Version]] [[multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:konferenzen_erstellen|deutsche Version]]
-===== Create and configure conferences =====+===== Creating and managing conferences =====
  
-Rufen Sie [[https://webconf.tu-clausthal.de/]] auf und melden Sie sich mit Ihrer RZ-Benutzerkennung und dem zugehörigen Passwort anDann werden Sie zu Ihrem BBB-Profil weitergeleitet, wo Sie neue Räume erstellen oder bestehende konfigurieren können. \\+Login at [[https://webconf.tu-clausthal.de/]]  with your RZ credentialsYou will then be taken to your BBB profile where you can create new conference rooms or configure existing ones.\\
  
-Bei der Raumerstellung haben Sie verschiedene Einstellungsmöglichkeiten: \\ +You can create a new room via the green "+ New room" button.  After you have assigned the room a suitable name, it will be shown in your overview. \\
-{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_create.png?400|}} \\+
  
-  * Die automatische Stummschaltung von Teilnehmern beim Betreten ist empfehlenswertum versehentliche Störungen zu vermeiden. +When creating a roomyou have several options: \\
-  * Zugangscodes schützen Ihren Raum vor unerwünschten Besuchern und der Moderator-Code spart Ihnen potenziell die manuelle Vergabe von Rechten in einer Konferenz.  +
-  * Alternativ können Sie mit "Freigabe durch Moderator bevor der Raum betreten werden kann" einen Warteraum einrichten, aus dem Sie Gäste einzeln in Ihren Raum lassen können. +
-  * Die Einstellung "Jeder Teilnehmer kann die Konferenz starten" ist nicht zu empfehlen, da der Raum von jedem genutzt werden kann, der die Adresse kennt. +
  
-Wenn Sie diese Einstellungen für einen bereits erstellten Raum konfigurieren möchten, klicken Sie auf den Menü-Button (die drei Punkte). \\+{{:multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:bbb2_6_eng:bbb_erst_ver3_eng.png?600|}} \\
  
-==== Stellvertreter einrichten ====+  * You can automatically mute participants upon entry to prevent interruptions. 
 +  * You can use an access code to prevent anyone without a code from entering the room, and you can use a moderator code to avoid having to manually assign moderators during a conference. 
 +  * Alternatively, you can use "Require moderator approval before joining" to set up a waiting room where you can admit participants individually. 
 +  * The option "Allow any user to start this meeting" is not recommended, since the room can be used by anyone with a link.
  
-Über den Menü-Button können Sie auch mit "Zugriff verwalten" eine oder mehrere Personen auswählen die Ihren Konferenzraum starten können und automatisch Moderatoren Ihrer Konferenz sind. 
  
-{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_share.png?400|}} \\+Presentations can be uploaded before starting a meeting. \\ 
 +{{:multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:bbb2_6_eng:bbb_erst_ver1_eng.png?600|}} \\
  
-Wenn jemand mit Ihnen einen Raum teilt, wird dieser neben Ihren Konferenzräumen angezeigt. \\  
  
-===== Konferenz starten =====+==== Setting up a co-host ====
  
-Wenn Sie eine Konferenz starten möchten, wählen Sie den gewünschten Raum aus und klicken auf "Starten", Sie werden automatisch mit dem Raum verbunden. \\+By selecting "Manage accessvia the menu buttonyou can add co-hosts. Co-hosts can start up and moderate your conference room \\
  
-===== Leaving the conference ===== +{{:multimedia:webkonferenzen_mit_bigbluebutton:bbb2_6_eng:bbb_erst_ver2_eng.png?600|}} \\
-You can leave the conference via the menu (the 3 dots at the top right of the screen) by logging out. Other meeting participants will remain in the conference room. +
-With "End conference" you end the conference and the remaining  +
-Participants are also disconnected from the conference room. \\+
  
-The chat messages and any "shared notes" that may have been created are deleted as soon as you as moderator press the "End conference" button. Thus, before ending a conference, the data should be copied if necessary and saved in a separate file.+Co-hosts will be displayed next to the relevant conference room\\ 
  
 +===== Starting a conference =====
  
-===== Teilnehmerberechtigungen für unterschiedliche Szenarien =====+To start a conference, select the relevant room and click on "Start". You will then be automatically connected. \\
  
-Webkonferenzen können für unterschiedliche Anwendungsszenarien genutzt werdenz.B+===== Finishing a conference ===== 
-  * Meetings mit mehreren Personen, die mit Audio- und Video gleichberechtigt teilnehmen. + 
-  * Seminarebei denen mehrere Personen nacheinander vortragen. +You can leave a conference via the main menu (the 3 dots on the top right) by selecting "Leave conference" With this option, other participants will remain in the conference room.  By selecting "End conference," you end the conferenceThis option will disconnect all other participants\\ 
-  * Vorlesungen und Veranstaltungenbei der ein Vortragender präsentiert und viele Hörer zuhören und Fragen per Chat stellen. + 
-  * Vorstellungsgespräche und mündliche Prüfungenwo die Kandidaten nacheinander aus einem Warteraum eingelassen werden. +When you choose the “End conference” option, then any chat messages and "shared notes" will be deleted. Therefore, it is recommended to copy and save any data prior to ending a conference. 
-  * Die Aufsicht von Online-Klausurenwo nur die Aufsichtspersonen die Webcams sehen sollen.+ \\ 
 + 
 +===== Participant permissions ===== 
 + 
 +Web conferences can be used in a variety of settings, for example, \\ 
 + 
 +  * Meetings with several people who participate equally with both audio and video 
 +  * Seminars in which several people presentone after the other 
 +  * Lectures and events in which one person presents and participants watchlisten and communicate via chat  
 +  * Job interviews and oral examswhere candidates are admitted one by one from a waiting room 
 +  * The supervision of online examswhere only supervisors can view webcams 
 + 
 +BBB offers a variety of settings to set the appropriate permissions for participants\\
  
-BBB bietet umfangreichen Einstellungsmöglichkeiten, um die Rechte der Teilnehmer für solche Szenarien passend einzustellen. 
  
 ==== Example scenario ==== ==== Example scenario ====
  
-If you want to give presentation where many participants are primarily supposed to watch only, an example configuration is explained below\\ +Below is an example of the settings you can choose to hold web conference in which you present and participants primarily watch and listenThese include the following: \\ 
-With the properties: \\ + 
-  * Only you can send webcam and audio to the conference by default, as well as screen sharing. \\ +  * Only you can broadcast video and audio, as well as screen sharing 
-  * The text chat can be used by all participants. \\ +  * All participants can communicate via chat 
-  * Participants can change their status (virtual hand signal). \\ +  * Participants can change their status (for example, virtually raise their hand)  
-  * You or a moderator can allow or deny access to participants to speakas well as to the webcam and screen sharing. \\+  * You or a moderator can limit who can share their audio, video or screen by turning permissions on or off 
 + 
 +For this scenariostart a conference room of your choice and click on the gear icon in the list of users. \\
  
-Start the conference room of your choice and click on the cogwheel symbol in the list of participants. \\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_06.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_06.png?400|}} \\
  
-In the following window, deactivate the settings as shown in the illustration. \\+Disable the settings as shown\\ 
 {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_lock.png?400|}} \\ {{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_room_lock.png?400|}} \\
  
-To unlock participants, click on the desired participant and then click enable user" for audio and webcam or "make me the presenter" to delegate screen sharing to them. \\ +To unlock a particular participant, click on their icon and select "Unlock" for audio and video or "Make presenter" to enable screen sharing. \\
-{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_09.png?400|}} \\+
  
 +{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_09.png?400|}} \\
  
-=== Configuration of the participants === +===== Further instructions for using BigBlueButton =====
-To assign permissions or roles to participants, click with the left mouse button on the corresponding name in the participant list. \\ +
-{{:multimedia:web_conferences_with_bigbluebutton:bbb_eng_13.png?500|}} \\ +
- +
-===== Further instructions on the topic BigBlueButton in the RZ documentation =====+
 {{indexmenu>.}} {{indexmenu>.}}
  
 {{tag>[mitarbeitende] [studierende] [doku_en]}} {{tag>[mitarbeitende] [studierende] [doku_en]}}
  
multimedia/web_conferences_with_bigbluebutton/create_conferences_in_bigbluebutton.1646826812.txt.gz · Zuletzt geändert: 12:53 09. March 2022 von Jeremias Hübner

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki